Turbodmychadlo

Turbodmychadlo je dmychadlo poháněné výfukovými plyny. Skládá se ze dvou hlavních částí – turbínové a dmychadlové. Dmychadlo stlačuje vzduch vstupující do motoru a výrazně tak zvyšuje jeho objemovou účinnost oproti klasickému nepřeplňovanému motoru. Turbína pohánějící dmychadlo je roztáčena výfukovými plyny vystupujícími z motoru a je zpravidla umístěna na stejné hřídeli. Otáčky při plném výkonu se pohybují v rozmezí 250-300 tis za minutu a v teplotách kolem 800°C u naftových a 900 °C u benzínových motorů. Z tohoto důvodu jsou použita kluzná ložiska, kde se hřídel turbodmychadla otáčí v olejové lázni,proto je kladen důraz nejen na kvalitu materiálů použitých při výrobě těchto dílů ale také na kvalitu a dostatečné množství dodávaného oleje do turbodmychadla. Regulace otáček řídí variabilní naklápění lopatek ovládané podtlakovou regulací nebo u novějších typů turbodmychadel elektronickou regulací. Ta usměrňuje úhel proudění výfukových plynů na lopatky dmychadla a tím reguluje jeho otáčky.

Jak vybrat turbodmychadlo?

Pro správnou identifikaci turbodmychadla využijte našeho průvodce produkty nebo vyhledejte sériové číslo na štítku. Podle těchto čísel se lze správně orientovat, při výběru turbodmychadla nebo jeho částí.

Oprava turbodmychadla

Máte problémy s turbodmychadlem Jaké mohou být hlavní příčiny Dokážeme Vám poradit i pomoci, to vše rychle a velmi efektivně

Typy turbodmychadel

Konstrukce turbodmychadla a jejich typy. Životnost a správná funkce turbodmychadla, zásady provozu. Video jak se turbodmychadlo vyrábí.

Výměna turbodmychadla

Popis jak vyměnit Turbodmychadlo u BMW E46 318d