Rady a návody

Máte problém se svým turbodmychadlem?

Hledáte konkrétní produkt pro rychlou a levnou opravu jednoduše i svépomocí?

Opravná sada

Dmychadlo se otáčí velmi rychle – 10 000 až 300 000 ot./min. v závislosti na velikosti, váze rotujících částí, nárůstu tlaku a konstrukci turbodmychadla. Tak vysoké otáčky by představovaly problém pro klasická kuličková ložiska, která by mohla explodovat. Proto se používají fluidní ložiska, ve kterých jsou pohybující se části odděleny a zároveň chlazeny tenkou vrstvou oleje. Olej se většinou bere z mazací soustavy motoru a musí být po průchodu turbodmychadlem chlazen olejovým chladičem.

Podtlaková regulace

Jedná se o vnější díl turbodmychadla a je velice snadno vyměnitelný. Jeho funkčnost lze zkontrolovat vizuálně. V případě správné funkčnosti variabilního naklápění lopatek bývá zpravidla problém s funkčností podtlakové regulace, kde uvnitř regulace dochází k úniku podtlaku vadnou membránou v tomto dílu. Při poškození tohoto dílu dochází ke špatné funkci regulace a vozidlo spadává do tzv. nouzového režimu. Dochází k úplné ztrátě výkonu vozidla. U většiny vozidel se po opětovném nastartování na krátkou dobu vrátí výkon do normálu, než se chyba opět projeví stejným způsobem.

Střed turbodmychadla

Nový střed turbodmychadla, nejlevnější a nejrychlejší oprava turbodmychadla. Samostatný díl připravený přímo od výrobce, vyvážený a připravený okamžitě fungovat bez dalších úprav. Naše středy /uzly/ turbodmychadel jsou nejlepší a nejlevnější na trhu viz. http://www.srovnanicen.cz/q/stred%20turbodmychadla/

Turbodmychadlo

Turbodmychadlo je dmychadlo poháněné výfukovými plyny. Skládá se ze dvou hlavních částí – turbínové a dmychadlové. Dmychadlo stlačuje vzduch vstupující do motoru a výrazně tak zvyšuje jeho objemovou účinnost oproti klasickému nepřeplňovanému motoru...

Variabilní naklápění lopatek

Pro regulaci otáček turbodmychadla a tím i regulaci tlaku se používá systém wastegate, který přepouští nadbytečné výfukové plyny za turbínu turbodmychadla. Tato klapka (wastegate) je ovládaná buďto čistě mechanicky u starších systémů a nebo pokyny z řídící jednotky motoru, který tímto reguluje plnící tlak turbodmychadla. Ten je zpětně kontrolován snímačem tlaku v sacím potrubí. Řídící jednotka si pro momentální režim motoru vypočítá nejvýhodnější hodnotu plnícího tlaku a porovnává ho se skutečnou naměřenou hodnotou. V případě neshody udělá korekci právě ventilem wastegate.